vinterlov och sommardåd.

Nu var jag här igen.. tre veckor sen senast.
Har inte alls haft lust eller kanske tid, men nu behöver jag det här lite.


"Vadå, vill ni bo kvar?" fick jag i svar i telefonen utav Tanten som jag och Björn hyr lägenheten utav när jag frågade hur mycket grejer vi fick ha kvar under sommaren.
Nä nä, planerna var ändrade i Tantens hjärna, nu hade hon fått för sig att hon skulle flytta in i höst och vi skulle inte bo kvar, som det var sagt.
Poff, så var man av med lägenheten.
Jag fick juh panik som vanlig och började leta förbrilt efter nått att sova i, medans min Pappa sa "Du kan få mitt tält annars, det är ingen fara".
Men jag är duktig på att leta lägenhet, jag har en jätte fin etta i britsarvet som väntar på mig den 1 augusti.
Ensamboende blir det nu alltså, eller ah jag har i och för sig lovat Björn att om inte han hittar nått så hyr jag ut mitt badrum för 100 kr/månaden, så man vet aldrig. Troligtvis blir det jag själv i min egna lägenhet, älskar att skriva min egen lägenhet.  Sååå skönt att ha nått som man vet att man kommer att ha.
Det ska bli skönt att flytta själv, kommer nog få mer saker gjorda, eftersom jag inte kan skylla på Björn.
Kommer sakna den killen dock, även fast han kommer bo i samma stad så är det inte samma grej. Att bo tillsammans är nått speciellt och man lär känna varandra väldigt bra, både bra och goda sidor.
Men som sagt han finns juh kvar och har inte dränkt sig i ån än.

 

Nu bor jag alltså hemma i Mora och här ska jag bo hela sommaren, fast det kommer bli ett massa faranden iaf.
Min mamma börjar bli lite orolig för mig.. man måste juh ta det lugnt ibland, ta igen sig själv, vara med sig själv.
Hon tjatar på att jag inte borde göra allt jag ska göra i sommar. Det finns så mycket kul att göra och man måste ju ta för sig nu när det finns. Fast jag vet att hon har rätt, måste sortera massa saker, men jag hinner optimist som jag är.
Som sagt, Föräldrar förbjuder inte en för att vara elaka utan för att de är rädd om en, tänk på det.

 

 

Jag vill spela musik nu! Ge mig någon som vill spela med mig, bara ha skoj och lira.
Jag är inte ute efter att bli känd eller nått sånt, bara att ha skoj... här kommer alltså en annons:
BAND MEDLEM SÖKES
Helst tjej som vill spela musik, allmöjlig inte bara en musik stil.
Du behöver inte vara kun kunnig utan bara tycka det är kul att spela.
Skicka ett inlägg om du är intresserad. PS långa skogs promenader som intresse är ett plus DS:)

 

Jag förstår inte hur man kan bli intresserad av en kille/tjej som är upptagen. Hur går det till?

Så fort någon säger till mig ”jag har flickvän” så kan jag inte se dem mer än som en vän.
Jag skulle inte tycka det var så skoj om det var någon som var på mig när jag redan var super kär i någon annan.  När jag är kär finns det ingen annan, det finns bara en. Skulle det vara någon som stötte på mig då skulle det bara vara jobbigt eftersom jag visar juh genom att vara tillsammans med en person att jag inte vill ha någon annan, eller hur?
Det finns liksom ingen chans någonstans om man börjar stöta på någon som är upptagen. Och skulle det nu vara så att det killen/tjejen skulle vara otrogen med en för att man stötte på den, vad är det då för kille/tjej?

Nej jag förstår inte det där.

 Jag har inte skrivit så mycket om männsikor här om att jag tycker om nån väldigt mycket.. känns mer som att det är min grej. Inte alla andras, men för att vara tydlig, jag är upptagen.

 

 

Snart är det Sommarlov, det där som man alltid satt och drömde om på högstadiet.
Jag vet inte om jag längtar.. eller jo det är så himmla mycket som händer, massor massor, men jag komrme itne att hinna med mig själv känns det som.

 

Nu idag är allt ganska neråt, vaknade på helt fel sida tror jag, så nu blir det lite klagomuren.
*Jag orkar ingenting, jag är så HIMLA trött på att vara sjuk hela tiden. Jag pallar ingenting, jag vill träna göra allt men det går inte, klart det går men jag börjar lära mig nu att det kommer inget bra ur att jag tränar när jag är sjuk.
* Jag vill inte vara 16! Jag vill ha bil och bestämma över mitt eget liv! Har nog blivit ganska bortskämd över att jag har flyttat hemifrån redan nu. Nu har jag juh blivit tvungen att flytta hem till familjen igen över sommaren, spännande.
* Jag vill vara klar med gymnasiet, så jag kan sätta alla planer i verket.
*Jag vill ha mer tid, mer mer!
* Negativ inställning till många saker har jag också, dåligt dåligt dåligt.
* Jag har börjat äta massa socker igen, det är ett beroende på G jag lovar.

 

Men en sak som känns väldigt bra är att jag inte alls känner mig illa tillmods med tanken att jag ska hänga tvätt, packa upp allt från flytten och gå ut med hundarna. Sånt som jag annars brukar känna sån ej drag kraft till.

 

Allt går upp och ner som sagt.

 

Musik musik finns det nått bättre, var och tittade på Nathalie när hon dansade Streetdance igår, shit vad peppad jag blev, börja dansa igen, ja jA JA!
Men då kommer andra tankar...såklart. Jobbet, hinner jag med allt välja, allt handlar om att välja.
Det känns så bra att få den där lönen, ja det gör det men är det värt allt jag missar?

 

 

Åhh nu ringde det på den där fonen och Björnen svarade i andra luren så nu är det dags att smita.

 

Komihåg: tänk på dig själv lite också!

 

Dagens låt: Socker På med Navid Modiri och Gudarna. Det ordnar sig som sagt...

 

Dagens Bild: Vänner, ge mig vännerna, galet roligt.
tärna
tärnaby mars-60


Kommentarer
Postat av: Åsa H

vad skönt att det löste sig med lyan! grattis (också till att du slipper tanttavlor på väggarna!!)

Postat av: Linda

Nej det är du som är den sötaste, det ju uppenbart, så bara på bilden. OCh jag lyckades med det för jag har en superkamera! haha, ja eller så får du komma ned till gbg. för här är tiden knapp så jag kommer dö i stress innan jag ens har hunnit flytta!

2006-07-25 @ 18:24:30
URL: http://www.indala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback