"jag vill ha mjölk"

jag har väldigt svårt med att börja har jag märkt, har alla det?
jag har svårt att börja: laga mat, städa, plugga, läsa en vanlig bok, gå ut och gå, bada i det underbara badkaret, diska, ringa en underbar vän, umgås med vänner, träna, osv.
Men jag är super duktig när jag väl har startat att göra det, har jag bara börjat så gör jag det grundligt och bra.
varför startar man bara inte på en gång? hur mycket lyckligare skulle jag inte vara då?

Just nu sitter jag här i min lägenhet lyssnar på Nocie - nostalgi til max -  har precis  städa min lilla lägenhet, men det tog hela dagen att börja, men nu är det klart.

Jag hade mardrömmar för några veckor sen, vaknade med stresshjärta och var helt förstörd dagen efter,
jag drömde hur på olika sätt Världensbarn Konserten skulle kunna gå åt pipan.
Nu har konserten varit, det kom inte så många som jag kanske hade velat men efteråt kännde jag mig inte helt uppriven utan jag kände att jag hade gjort allt det jag kunnat göra, och man kan juh inte bestämma om personer vill komma eller inte, eller hur?
Vi samlade ändå in 4500 och jag hade en grym kväll ändå, synd att det inte var fler som fick uppleva det.

Vänner, vänner, underbara vänner, det är något man måste vara väldigt och jag menar väldigt rädd om. Vet inte om jag har skrivit om det innan, men det är så viktigt så jag måste ändå på minna dig om att det är vikigt.
Jag hade helt glömt bort det och jag insåg också att jag såg att umgås med vänner var och tog "tid" min tid, jag såg inte det som något värde fullt .
Hör man inte av sig bara låter bli så försvinner de tillslut, de orkar inte. Man är alltid två också, det måste man komma ihåg.
Min mamma är enutav min bästa vänner och hon kommer snart och ska sova över hos mig så nu ska jag kila och förbereda lite Te och ta hand om dem.
SÅ komihåg ta väl hand om dem.
jag har börjat, så nu kanske jag blir bra och gör det grundligt?finfläts
en fin en, som jag tänker ta hand om vääl.




En sak till, jag vill ha mjölk, jag tänker på mjölk varenda dag, varje timme, ge mig mjölk...

...och så säger dietisten "du är nu mjölkprotein allergisk"...

mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk,mjölk.
det låter så fint bara man säger det.

Donkens jordgubbes milkshake, glass, mjölk i glas med pankakor, mjölk med jordgubbar, smooties, ost, vanlig mat.
varför måste allt vara så speciellt för?



göteborg också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback