I smålands skogar

18/12-07
Ja, förflyttat mig har jag minsann, djupt inne i smålandsskogar sitter jag på en herrgård och skriver mitt livs största verk. Eller så var det inte så. MTV står på och jag försöker få en viss Vidar att ta sig mot ytterdörren mot en fin långpromenad för att sedan avnjuta en bastuvistelse.

19/12-07
Gårdagen var mycket betydelse full. Mycket. Det blev gjort det som skulle göras, som var tanken varför jag var där.
Planerna om projektarbetet. Känns mycket bra.

Det blev också Bio, Amerikan Gangster, kanske lite för trött för att se den, MEN den får ett mycket gott betyg utav mig endå.

Idag var det dags att fara från herrgården, känns som om de har tröttnat på mina matbehov. Nej nu var jag ironisk, jag har kännt mig mycket välkommnad och det har varit riktigt mysimys, inte så mycket stress bara pepp. Det kommer fler gånger kan jag loova.

För att spisa (svengelska) min resa ännu mer så åkte jag så klart inte hem, varför skulle jag göra det? NU när jag hade så roligt. Det blev ett stopp på några timmar i stockholm för att ta igen några (många) månader med kusinen.  Är det någon som jag verkligen gillar mycket så är det denna extra ordinära människa.

Men varför sluta där? Nej, 19.30 bar det iväg mot Gävle och där belv det riktig julmys hemma hos Mogge och Johanna med film, glögg och lussebullar (som jag inte åt, men det blev lite lakritsfuge).

Sen blev det en mycket skön nattsömn.

20/12-07

Dags för julavslutning..hmm egentligen skulle jag varit med, men eftersom jag brukar vinna "jag kan inte bestämma mig" - tävlingen,  så blev det tyvärr inte så. Men mina underbara spettor (från ettan -->sp1: orna)
gjorde succé, eller inte, många tar oss för mycket på allvar.
Men inte vi, så vi drog hem till Tove med godis, glass, chips och vetelängd. Svull kan man säga. Jag som inte ätit sånt på flera månader, stackars magen, ingen vill vara i närheten nu.  Julklappsutdelning, jag fick två jätte fina lycktor ( var lite orolig på om jag skulle få något jättte konstigt och inte skulle kunna säga "åhh tack" eftersom jag är sämst på att ljuga, men som tur var så var det verkligen något fint.)
Men där slutar det inte, nope, visst hade några avlägsnatsig, men vi var 5 kvar som tyckte att svullandet inte var färdigt så vi drog in till stan och satte i oss kebab och spagetti och köttfärsås (det var jag:p), pratade sex och pratae massa skit såklart ( i bemärkelsen sånt som är oviktigt).
MEN NEj ingen ville att kvällen skulle ta slut, nu var vi dock 3 kvar och lite Bio, choklad och skräck skulle väl inte skada. Nej nej. Så det blev SAW 4. Tre flickor som redan i reklamen börjar skrika, det bådade ju gott. OCh visst blev vi rädda, men modigast var jag, jag tittade hela tiden, mycket stolt.
Eftesom jag såg hela filmen så tycker jag att denna film var väldigt bra, men jag har som sagt inte sett de andra SAW filmerna, men den var äcklig samtidigt som den hade ett bra budskap.

Jag hade inga problem att åka bussen hem sen och ställa mig i duschen (det enda som är rent i min lägenhet för tillfället). Sov gott gjorde jag också.


21/12-07
Då var det dags att dra härifrån. har precis vaknat och ätit. Mycket städ och jag förstrår inte hur jag ska få allt härifrån.

En mycket bra vecka måste jag säga. Fan vad jag har fuskat med maten, och gått upp i vikt har jag med gjort,...Men det är gjort och nu är det dags att bli lite seriös (det var länge sen). Jag ska inte ens prata om det, nu fan så blir det köra järnet och jag är pepp. Mat ska jag lära mig laga också.

Snart är det jul, nu börjar faktiskt min stämmning försvinna. Men skönt att man har handlat alla julklappisar (och blivit pank).

Men lovet är inte lov, nu är det dags för plugg på allvar. Men kom gärna och hälsa på mig och lira lite skidor och basta med mig, f ör det tänker jag göra i alla fall.

Kanye West som spelas på nu...mycket bra får jag säga, men lite mer old school så.
GOD JUL om det inte blir nå mer:)

Kommentarer
Postat av: Vidar

Sjuukt trevligt att du kom! även om det tog lite tid tycker jag att vi kom fram till mkt, positiv som jag är ;-) Men Kanye West är riktigt nice... du kommer få min musiksmak efter att du snodde min musik =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback