Trött på att vara snygg.

Efter en trevlig helg med miss av tåg och utbrott av världens lilla sak och tillbaka i tycka synd om och ta alla på allvar humöret under en dag, känns det endå bra. Det var ändå så underbart skönt att få vara där och veta att jag inte skulle vara där imorgon när jag vaknade. Fast lite är kvar. Jag försöker att förtränga det så mycket som jag bara kan, men kroppen och maten gör sig medveten lite då och då. Det känns så himmla töntigt att jag går runt och tänker på hur jag ser ut och ängnar så mycket tid på någonting som inte är någonting. När det finns så mycket andra saker som man kan tänka på( på alla man tycker om, så här när det är jul stämmning). Fan vad töntigt, men så är världen. Vi är ytliga här där vi har det bra egentligen. Frågan är om tjejen utan hem i Afrika bryr sig om hur hon ser ut. Egentligen. och egentligen, vem bestämmer vem som är ful, fin, tjock (om nu tjock är fult) smal (om det nu är så snyggt)? Om någon tycker jag är ful, fine då får den göra det då, för vad gör det världen egentligen. Men det är klart, snygg vill man ju vara tyvärr, inget man kan sticka under stolen med. Det är en svår fråga men jag tycker att det slösas alldeles för mycket tid på den. Punkt.

Nu är det dags endå att skrida till tåget. FUnderar på om jag har nått julstämmning aktigt hemma Hoppas det. För den här julen ser jag framemot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback