Turister, nej tack.

För ca en vecka sedan drog jag med  tåget från Falun ner mot karlskrona skärgård.  Till en Ö som jag ej tänker nämna namnet på. Jag vill inte ha några turister, jag vill ha min ö i fred, med allt vad det innebär. Jag sa till och med nej till en tjej som ville att jag skulle vara med på en enkät för hur karlskrona skärgård är idag (varför min ö är bäst) och hur den kan bli bättre och mer gäst vänligare (hur man ska få fler turister). Jag svarade: Nej låt min ö vara ifred. Hon blev lite snopen.
Min Ö är inte samma som min ö, jag äger den inte och det bor flera andra levande varelser på denna Ö, tex andra människor. Men den är min för att att den finns i mitt hjärta. Får jag inte komma ner hit så blir det ingen sommar för mig.  Här kan man göra allt och ingenting, iofs ibland behöver man en bil och en båt. Men annars är det fritt fram för massor av äventyr.
Har tagit lite blider för en gångs skull som jag
 tänkte dela med mig av.

31237-29
det är faktiskt sant ibland...en blid kan beskri va mer än 1000 ord...



Lava poserar med Tiger, utan huvud.

31237-28
Efter många om och men släpper Lava tiger och tar till sin "Nu är det banne mig sommar" pose.


efter mång olika vackra poser blev det pusskalas  med matte och bollen. 


Sen hittade jag första bigarået på vårt nya bigaråträd...och sen hittade jag mammas nybakade kakor, inte blir man smal här inte, men det är gott.

<<---ÅL
På kvällen blev det fest med mina kompisar på bastuflotten "Lotten" med Åla-mackor och pilsner. Finare kan det inte bli.

Sommar sommar sommar som sagt. Pojkarna fixar med båten, mamma är på samhälletsförenings styrelsemöte och jag ska snart börja göra mat till Pöjksen.  Segling blir det ikväll.  Imorgon blir det Öland med marknadsshopping. På lördag blir det gås.. och tro inte att den är köpt inte....det finns många fina fåglar i den fina skärgården.... 


Kommentarer
Postat av: Linnea

det är så härligt att höra och se att du har det så bra. glädjen sprids ända hit. varför ska man var på andra sidan Sverige.. miss you beautiful! kisses

Postat av: Vidar

Jag vill åter buga och bocka för det mysiga välkommnadet jag
fick och du måste
hälsa din föräldrar och tacka för allt.
Din ö är verkligen mysig och jag kan förstå att du vill ha din lilla "sekt" isolerad från omvärlden :P
Kram

2007-07-20 @ 21:45:00
URL: http://my.opera.com/vidararonsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback