Bussäventyret med matsäcken.

Igår åkte jag från Mora till Falun på morgonen, på samma buss var det en femteklassare som skulle till gruvan på klassresa och ett dagis som skulle på klassresa till Rättvik. Jag och Christoffer som hade tur att få en plats pratade med Matilda 6 år, Emil och Kalle 5 år.
Sköna barn säger jag bara. Vi fick reda på att de skulle till Rättvik för att äta matsäck (viktigaste på själva resan) och titta på djur. Vi fick också veta att Kalle hade med sig, Två muffins, två risifrutti och två mackor med Gustavskorv (viktigt där med gustavskorven. Emil sa inte så mycket, han fnittrade åt allt vi sa och sa "tuff,tuff" och fnittrade lite mer åt sig själv. Matilda sa i varje mening " För att vet du en sak"... jodå, vi fick veta det ena och det andra, att hennes framtänder som är under växte först fram för att de är mycket mindre. OCH att deras mattant heter Laila. och att hon kunde ha sitt diadem bara på ett sätt.
Munnen gick i 40 minuter, så sköna ungar. Allt avslutade med att allihopa sa "Klart slut" och sen gick de.

Jag var en sån där också när jag var liten har jag hört, munnen gick stup i kvarten. Fast istället för "för att vet du vad" så var min mening "varför det? varför då? hur då?" det är därför jag är så världsvan nu... eller inte. Men det är ju alltid bra att fråga, eller hur? Fast sen kan man vara som Matilda var, som vet allt och har utförliga svar på dem (ovsett om hon har någon aning om det).

Det var skönt och mycket underhållande resa, i alla fall till Rättvik. Det märks att det inte finns någonting som är konstigt och alla fick vara lite egna på sitt lilla vis. tänk om alla kunde leva så.

Efter ungarna hade klivit av dock så var det ju femteklassare kvar... femteklassare är nog det värsta som finns, i alla fall på en buss... Små pojkar som genom sin osäkerhet hoppar runt som apor i hela bussen och små tjejer som leker med sina ringsignaler på deras mobiler. Irritation.
Skönt var det nog för Christoffer, för jag irriterade mig inte på honom för en gång skull. Jag hoppas dock inte han tar så hårt när jag Irriterar mig på honom. Fast det har jag nog sagt, att man ska ta hälften och dela det på två när jag är irriterad.
ha. jag har gått runt som en bomb ett tag nu och igår kom det. Stackars dem som blev utsatt, Jonte.

jaja. Jag tycker om barn tills de börjar lära sig vad nej är.

Kommentarer
Postat av: Stuffo

De e lugnt;)grymma ungar xD

2007-06-03 @ 20:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback