Att dö som husmor genom att välja sitt liv

när man vet att man ska dö snart  men vet inte riktigt när måste vara jobbigt, att ligga i sängen och inte veta om man kommer vakna nästa gång man somnar. Tänka på allt och om man har sagt allt man velat säga till alla.
Min morfar ligger på sista kudden nu. Det är dags för han att kolavippa, det vet han. Men han vägrar att dö, för han vill ha kontroll. Liten tanig (benrangell) gubbe med mycket att säga och tycka. Den envisaste gubben jag träffat, sjukt skön. en eloge till honom, han är ju inte död än... 94 år.


Jag blir mer och mer en husmor...  igår införskaffade jag mig;
  • Vattenkokare -så man sparar energi och inte förstar planeten (eller så var det bara så att det går snabbare)
  • Mixer - det är dags att gå mot juicernas värld
  • Badrumsvåg - det behövs hållas koll
Efter att ha införskaffat detta gjorde jag ett matschema över veckan, bestämde vad jag skulle laga för mat varje dag. Sen skrev jag en inköpslista och gick och handlade allt som stog på listan med mitt hemköpskort.
jag vet. nästa lön blir en soffa ha.

Jag är nyfiken, så nyfiken... på det här med politiken. Men jag har lovat mig själv att vänta till myndigheten kommer...annars kommer jag hoppa på saker, alldeles för mycket saker. Men jag blir så förbannad på skolpolitiken som kommer förstöra så mycket om den kommer att gå igenom. bitter fitta är vad jag är. Men det är väl det man blir också, när man sätter sig in i politiken?

jag ska snart:

Stränga om min guittara
spela en truddelutt på min klarinette
Hitta mitt hänglås till förådet
för att bära ner tv (som snor mitt liv)
tvätta i handfatet (eftersom jag hatar tvättstugan)

...och jag måste inte.. jag har valt att göra dessa saker...tänk på det..

Du väljer ditt liv. allt du gör. Du behöver inte göra ett piss..det är du som väljer.

...sen kan man fråga sig vad det kan få för konsekvenser...







Kommentarer
Postat av: Vidar från smålands skogar

Hej stina, remember me?
Vill bara säga att man inte bestämmer något inom politiken, suttit i nämnd i ett halvår, är trött och sur (eller som du uttryckte det: en bitter fitta :P)
Jag tror att man får gå andra vägar, eller bli bättre på att slicka röv, hos de andra bittra fittorna till politiker!

2007-05-08 @ 15:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback