vadhurnär.

I stundens hette och förundran har jag skrivit mina två sista blogg inlägg och nu kanske jag ska stå upp vid dem.

Jag har börjat bli långsint, mycket tråkigt men sant, iofs är det saker som jag tycker att man borde bli långsint till.

Torsdags kvällen:
I torsdags var jag ute på min vanliga sväng med salsaklubb på marianne's och såklart var det mycket trevlig toch bra musik. Men i när hälften utav kvällen går upptäcker jag att min vattenflaska är borta ur min väska. Jag får då veta att en utav bartenderna har tagit den (ur min väska). Förundrad över händelsen gick till baren och frågade om jag kunde få tillbaka min flaska. Det enda som jag fick var "NEJ". Förbryllad försökte jag förstå varför och frågade, men fick bara ännu fler NEJ utav en bartender med försvarsmekanismen på. Jag som ville bara ha ett bra svar fick lov att fråga en utav gästerna, och såklart så handlade det om att det trodde att jag hade alkohol i min flaska. Snäll som jag var sa jag att de fick jätte gärna hälla ut vattnet och fylla på det med nytt så de visste att det var vatten, men icke. Förvirrad och ofröstående var jag, och frågade varför, måste jag KÖPA ett vattenglas för att få dricka vatten? svaret jag fick får mig fortfarande förbannad; "VATTEN KAN DU DRICKA HEMMA TJEJEN", och vid den tiden gick jag, förbannad, funderade på om jag skulle dansa stjärten av mig så att jag svimmade utav vätskebrist och sedan stämma dem.
När kvällen var slut ville jag i alla fall ha min vattenflaska och gick till baren igen för att hämta den, lite skämtsamt sa jag; "Nu ska jag gå hem, så du skulle inte kunna tänka dig att fylla flaskan med vatten åt mig nu?" Han såg surt på mig, fyllde 1/4 utav flaskan, gav mig den och sa; " Det här räcker".

Ja hade det funnits ett annat ställe att dansa salsa på hade jag gjort det för länge sedan. Förbannad blir jag, ska kolla upp allt med lagar om allt med serviceavgifter, och nästa gång ska jag ta med mig ett vattenglas som de kan få stå och hälla på, för det får de inte ta betalt för minsann.

Ja frågan är om jag har rätt att vara lite långsint här. Tråkigt att bara för att man är nykterist så drabbas man av massa alkholregeler. Tönt på allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback