Dubbelt

Jag sitter här med dubbla känslor, det är fredagskväll, det är falukalas och jag sitter här i min säng, har druckit en kopp choklad och vill inte alls gå ut (började detta inlägg 21). Jag känner mig dubbel, detta är en sådan kväll som faktiskt skulle kunna bli riktigt rolig, men ändå så känner jag mig inte sugen. Jag är som nöjd på något sätt och då kommer frågan, får man vara det? Är det "okej" att sitta hemma en fredagkväll, dricka en kopp choklad, äta en berry och titta på tv? Visst skulle det vara mer ok om jag satt mig och läste en bok och var lite mer kultiverad?

FAN alltså, jag blir knäpp ibland eller jag är typ knäpp. Jag är inbombad med massor utav PK (Politiskt Korrekt) saker och just nu skutta ifrån alla dessa saker och bara skita i allt. Inte i bemärkelsen supaknullaslåss, utan mer levalivetochintefånågraskuldkänslorförsakersomäronödigtatthaskuldkänsorför.  Jag vill börja leka helt enkelt, men är det så lätt alla gånger att skita i allt? Jag vill att det ska vara det...

Idag har min dag skinit annars, jag fixade så jag kunde hänga med Agnes, Kristin och Lovisa en del av--> http://iqligan.se på medeltidsmarknad i Leksand.

Innan så kilade jag för bi glasögonaffärn för att se om det kommit några glasögon tillslut och jodå, fin fina var de och en lång historia bakom som är så invecklad så det inte går att skriva om, men affärn hade verkligen gjort allt för att jag i alla fall skulle få ett par glasögon. NU, kan jag SE!

Och såg gjorde jag, när vi kom fram med den lilla blå bilen till Leksand så fick vi se på ett o(okej de som inte är intresserade mer om sånt här trams kan väl sluta läsa här då, men annars fortsätt..det kan ju vara något intressant)troligt arbete med hästar, det var turnéspel och jag vill börja rida igen. Efter det var det nog inte bara jag som såg mat utan även alla andra, det blev tunbröd med vilöksmör och grejer, annat tunnbröd och kolor i olika former. Nu när jag sitter här alldeles för sent mår jag mycket illa, det blev faktiskt lite för mycket... och bildbevisen kommer här;

image81
Westernridning på hög nivå!

                           
jag älskar bilderna innan man får den där "perfekta" bilden. (obs klicka för att förstora)


Jag i egen hög person. (det pratades om att jag och en jordgubbsklubba på kort inte skulle kunna bli något mer än porrigt, men är man proffs modell så är man, jag har många sidor)

image85
OCH SIST, GLASSSSSS! (faktiskt glass från bygden= mycket god)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback