Algdinkar och DO

jag har nog aldrig druckit något äckligare i hela mitt liv..óch det är nog sant.
Imorse tänkte jag testa att dricka lite alger för jag har hört att det ska vara nyttigt.
Det var säkert nyttigt, men jag jag vet inte om jag kommer någonsin mer fixa att dricka den där drinken nå fler gånger.

Jag har insett att jag är nog socker beroende. Jag äter godi eller annat socker varje dag och jag måsr dåligt om jag inte får det. Okej jag är nog inte i värsta stadiet, men det är jobbigt som det är och det måste slutas med.
Det måste vara väldigt många som är beroende av saker, nu för tiden kan man juh bli beroende av nästan allt. Nej det är nog allt. Mobiler, datorer, mat, salt, socker, nikotin, droger.. finns det något som man inte kan bli beroende av?
Världen är påväg utför märker ni det?


Började på nya skolan i måndags. Det var en speciell upplevelse. Kostiga jag hade hoppats på att få plugga men nej, det man gör på Falu fri är att Sitta på msn och käka lunch. Plugga? ja, det gör man hemma.. eller inte alls.
Imorse när jag trodde att jag kom försent så visade det sig att läraren hade flyttat fram lektionen en timme.. och det hade  man såklart fått på mejlen, lyckat att inte ha någon dator hemma.
Men jag beudrar ändå skolans bra dialoger mellan lärarna, snart ska jag tex på möte med min metor och snacka om vad jag kan göra och få lite mer info.
Kommer nog aldrig få en sådan bra klass som jag hade innan, saknar dem.
Det är nytt, men jag gillar det.


DO var det meningen ett tag att jag skulle kandidera till nu på lördag, men så blir det inte.
Jag vet inte alls vad det blir som jag kommer att kandidera till. Det känns lite fel, för min tanke var att bara vara ledamot men sen fick jag lite hintar om att vice skulle man vilja ha mig på.  Jag blir juh förståss hedrad och tycker det är kul att människor tycker att jag är bra, men jag vill inte trampa någon på tårna. Det är så tyvärr jag vet att man måste göra det lite då och då... det går inte att undan komma.
Det känns dock konstigt att först försöka bli DO och sen när man inte vill det så blir det vice DO.
Jobbigt, jobbigt, jag vet juh att jag som person jobbar mycket bättre "under cover" alltså under någon.
Jag sitter här och försöker övertala mig själv. inte så bra kanske.
Men jag vill.

Människor som bara går förbi för att de ser ut på ett visst vis eller för att de har vissa åsikter.. varför?
Se åt ett annat håll, eller helt stänga av när man pratar med den.
Fördomar, överallt så synd, men är det någon idé att ens bry sig? Kan man ändra dem?


Dagens tänka: Det är aldrig försent!

Kommentarer
Postat av: Linda

jag håller gärna tyst med dig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback