avskrivelse, tömmning, kräkiord eller bara lite tankar som ska ut.

Nu jävlar ska det bli skriva av. Jag ligger här i min säng, tittar på miami ink och borde egentligen skriva på ett hemprov så att man kan bli klar som man tänkt. Det trevliga är att jag är ganska positiv, lite små arg men annars så kan jag inte klaga så mycket. P-piller kan ta sig i sjärten all mensverk, det är värt det (att inte äta sådana) mitt humör skiner inga jävla doser av självförakt och offerkoftor inte då.
Även fast jag är glad skiner inte mina betyg som förr, de går lite neråt äsch jag tänker inte leva på mina betyg, jag kommer att leva på mina erfarenheter. det är mitt motto, skapa nya erfarenheter och lära sig utav dem. Jag är lite arg för att folk inte tror på att jag kommer dra i sommar, arg för att man skapat den bilden av mig. Att jag säger mycket men inte gör mycket. Men sanningen är att jag är lite så, en riktig dreamer, jag är inte arg för att folk säger så utan åp mig själv som inte förverkligar mina drömmar som jag har, vågar chansa lite och bestämmer mig. Min beslutsångest blir bara större och större och jag undrar vad det kan bero på, jag är ju inte direkt rädd att jag ska välja fel, mer att jag inte kan välja, för att jag vill välja allt. Kanske det är dags att ta tag i saken.
SÄngen är jävligt skön, jag ska bara bestämma mig för att jag ska plugga istället för att tänka på massa annat, visst väljer jag nu.. eller flyr jag? Självdisiplinen och fokusen är lite dimmig, vart hittar man fokus någonstans, kan man köpa sånt?
Det är jul snart, känns väldigt bra faktiskt, inga julklappar köpta men den svåraste att köpa till har jag i alla fall klarat av och vet vad jag ska köpa. De andra kommer väl. Tråkiga är att man inser inte hur lite tid det fakitskt är kvar.
Jag har inte jobbat på ett halvår snart och nu börjar det bli behov, behov av pengar, kommer det inga pengar kommer det inte bli någon resa. Jag trodde jag hade bestämt mig för att resa till Venezuela men nu kom någon och viskade i mitt öra om CUBA, kuba som jag alltid varit så faschinerad av och vill veta mer om. Men Cuba kanske ska komma sen? Jag har ju 10 tusen extra nu så då kanske man ska passa på och göra den dyra resan nu. CuBa kommer jag lätt att besöka senare ändå och det är orkanrisk i cuba om jag skulle vara där i juni. NU har jag bestämt mig, VENEZUELA. punkt. Att skriva av sig såhär är så himmla skönt för man får så mycket mer klart framför sig.
Nu blir det till att rada upp allt plugg man har så man kan bestämma sig lite där med.
Svenskan ska vara klar nästa vecka på fredag hade jag tänkt har tre grejer att göra. Hemprov, filmanalys och literär analys. Mitt projektrabete börjar närma sig slutet eller det måste det i alla fall. Julovet ska bli projektlovet och det är jag orolig för eftersom fokus brukar hamna någonannanstans. Jag vill eller, jag måste bli klar tråkigt annars. Och det hänger inte rikigt på mig, utan på att jag får in grymma mail, annars blir det desperata försök att ringa till folk, och jag som har telefonfobi av miniskala, och runt jul och nyår, vem vill prata om värvning då?
Vidar är en bra prick mor positive love for the people! Positivtet är underskattat, jag tror att man kan göra mycket. Skulle jag vara fri (skolan) tror jag att min kreativitet skulle vara högre än vad den är just nu (ligger på mini nivå). Känna att man kan göra vad fan man vill, det finns inga ramar, komma på helt galna grejer, jag älskar galna grejer, inte så där PK utan köra på "Bära eller brista" regeln. Jag vill, jag börjar le så fort jag tänker på den och vad man kan. Konstigt att man kan känna sig så bunden och infångad som jag känner mig till skolan. Ibland blir jag lite rädd när vissa personer säger att gymnasietiden är en mycket viktig tid och man skapas lite utav den. Jag vill inte skapas utav den, jag hade otur inget man kan göra med det, men det betyder väl inte att jag kommer att vara bitter och fast som jag känner mig nu?
Egentligen borde gymnasiet känns som en storutveckling, men just nu känns det som om man bara står sitll och väntar väntar på att få ta världen och skaka om den lite.
Gymnasiet egentligen, 3 år, hur mycket kan det göra?
mins ett år har jag kvar, gör mig inte så mycket om det bli någon mer månad eller så, fast då blir det lite en uppfyllande profetia, att jag aldrig gör det jag säger. Men jag är öppen för förändringar och jag tror det är bra.
Stina lisa skriver skit och det är så jävla skönt att inte tänka på vad man skriver, bara skriva. Tack linda. Nu blir det lite fokus på hemprov i språkhistoria, det kommer nog gå väldigt bra.

Mera galen kärlek och positivitet tack, sluta se ut som molnen i förorten sätra i gävle. Le mot betongen och bry dig inte om att den är grå, för ser man den på ett annat sätt (när man målat den kanske?) så är den i din favorit färg.
shine.

Kommentarer
Postat av: Linda

allt för dig.

Postat av: neila

haha du må tycka att du skriver skit men jag älskar det! :D kan bero på att jag känner samma kluvenhet till saker och ting och för det mesta också tänker för mycket, bara skit. :D men jag tror på att du kommer iväg! ge dig fan på det och ÅK! :D
hoppas skolan blir överstökad smidigt också. jag längtar som få!
kram på dig

2007-12-17 @ 12:49:47
URL: http://nouvellle.blogspot.com
Postat av: Tobias

svar: hej, jättebra svar :) ska verkligen tänka på de, tack!

2007-12-17 @ 23:02:43
URL: http://grymtroligperson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback