orka vara pk. Allt om mina bröst.

?τÎΝ∂ orkar inte vara politisk korekt längre.


"Man ska vara nöjd så som man är"

så fan heller.

Man får vara så onöjd man bara vill så länge man gör någonting åt det. Att gå och tjata om det  kan man bara glömma.


Tycker man att man är tjock så gör något åt det då. Tycker man att man har fula kläder, men gör någonting åt det då. I alla fall försök. Tycker man att man är ful, gör någonting åt det då. Kankse inte operationer och sånt, mer bättra på sitt självförtroende och självkänsla. Men visst, vissa säger att man ska kämpa på med sitt självförtorende om man tycker man är tjock med.
sure.

Men jag tycker faktiskt att man kan få ogilla sig lite om man har gått upp några kilo, för att man inte ha rört på sif och ätit mycket fel.
Fast det beror iofs från person till person. jätte smala människor, som har problem med maten, de ska vara stolta. Men jag syftar såklart på mig, eftersom den här bloggen handlar om mig.

nu tänker jag göra det jag har sagt att jag inte tycker att man ska göra. Gnälla eller nått i den stilen. Jag hoppas nämligen att från det ska jag lära mig något och faktiskt göra någoting åt det.

Det handlar mycket om dålig självdisiplin och små ätning för att man inte har något att göra. och att jag är ap trött 23 timmar av dygnet.

Jag upptäckte det här för någon vecka sedan, jag jobbade och gick förbi en spegel och såg någon jag inte kände igen längre. Jag fick lov att backa tillbaka till spegeln och insåg, att det där extra godiset måste ha lagt sig på magen och brösten. Jag gick till en bh-butik och det visade sig att jag hade växt två storlekar.  sen dess har jag och andra pratat om mina bröst, minst en gång i veckan.

Jag har blivit fixerad, och låstas som att det är bara brösten som har blivit stora och inte jag. Men okej man är duktig på att ljuga för sig själv. Klart inte folk ser det så tydligt, mina bröst kompenserar allt, med kläder på.
Bröst, bröst, bröst, jag pratar om dem ganska ofta, tro inte att jag är medveten om det. Jag är inte van vid min nya kropp, den är inte jag, och jag är inte så förtjust i den som många andra skulle vara. visst är det kul att ha stora tuttar, om man kommer i alla tröjor man vill ha. Stora bröst, vad är det? Två fettklumpar som gör att man får ont i kroppen. blä. Jag vill ha gamla jag.

det är säkerligen p-piller satanen som har gjort en hel del med. Idag när jag skulle prova kläder insåg jag faktiskt hur mycket mjukare jag har blivit. mycket.
Min kondition och mina muskler är i botten och jag har faktiskt ont i ryggen.

Det är dags att göra någonting. Sluta unna mig saker varannan dag, och sluta tjata om min bröst, vikt uppgång, mm. för jag kommer ingenstans med det, genom att prata om det, även fast man kan tro det.

NEJ jag är inte tjock! Jag har inte ens någon valk, än. Men min kropp är annorlunda. Jag har aldrig varit riktigt smal heller, och det är inte det jag eftersträvar, jag vill kunna orka allt, få på mig alla kläder jag vill ha och inte vara så mjuk. 
SOm jag var förut, och det kan jag faktikst. Jag har faktiskt en vilja som jag kan bestämma över, precis som alla andra har (visste du det?). OCh jag vet att mina bröst försvinner om jag verkligen tar tag i saken, skönt som skjutton. då kanske man slipper köpa världens dyraste bikini. NU, HÄR med genom denna blogg lovar jag att inte prata om min kropp någe mer (om ingen frågar) tills jag är hel nöjd (vad det nu är).

Hoppas ingen tar det här blogg inlägget som ett depp-tycksyndomig inlägg. För såhär funkar jag, peppa inlägg är vad detta är för mig. Hoppas andra kan få inspiration isället för att gå ner sig.

en sista bara. Ja, de är riktiga.
det är inte fel att vara mjuk, jag är bara inte van vid det.

och var inte för seriös det skadar, jag är inte seriös, i många fall, även fast du kanske tror det. I am the biggest player.

de har världens party ovanför mig, jag tror snart att det kommer bli som gevalia reklamen... "någon oväntad på besök"... haha.

Kommentarer
Postat av: Linda

hej min vän. i mina ögon är du alltid mest värdefull. Du är fantastisk som du är. Kom ihåg att alltid behandla digsjälv som din bästa vän. Vi ses om en vecka!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback