Redlinso soup

Jag sitter här och väntar på min soppa som jag lagar ska bli klar, så jag tänkte att jag skulle dela med mig av den. Den är enkel och nyttig. Billig är den också såklart.

2 port
Du behöver:

1 dl röda linser
1 Lökis
2 pärer (potatisar)
1 vitlöksklyfta
1/2 Lagerblad
*  8 dl Vatten
1 buljongträning (eller 1 msk flytande buljong)
1/2 burk krossade tomater
*  och lite margarin eller olja
 **och om man vill 1/2 msk citronsaft och krm socker (Det är att rekomendera)

1.Hacka löken, fräs dem mjuka i en kastrull med lite olja eller smör
2. Skölj  linserna väl. häll i allt utom citronsaften och sockret.
3.Låt det koka upp på svag värme tills linserna mjuknar  ca 8- 10 min (tips, de blir gula när de mjuknar).
4. smaka på soppan och tillsätt citronsaft och socker om man vill.
5. Ät massor och ta med en macka i ätandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback