förkylingenpåstudiebesök

30/3 2008

Jaha jag hade tänkt att jag skulle skriva min blogg och vara jätte duktig idag också, men icke på söndagar verkar blogg.se ha stängt. Men nu sitter jag här i alla fall och skriver ett fint worddokument för att kunna publicera imorgon kanske. Jag har kollat in lite andra bloggar och det jag ser är att de bloggar flera gånger om dagen(!) Hur går det till? Okej, jag är inte dum, man sätter sig vid datorn flera gånger om dagen och skriver något viktitg ( ur deras synpunkt) och sedan så går man dit igen efter någon timme när man kommit på något nytt. Inte för att jag har så mycket till liv, men så mycket liv har jag inte som jag vill dela med mig med bloggen, inte i dag och flera månader framåt i alla fall.


Idag har jag lämnat tillbaka en bok som jag lånat i 7 månader, jo du det kan man, bara man kommer ihåg att låna om den. Det var en mycket bra bok, ?Yoga någonting? hette den, tror att jag har tipsat om den tidigare, den blev inte utläst på 7 månader? ( ja det säger hur mycket jag läser böcker, eller prioriterar kanske). Jag bestämde mig i alla fall att min förkylning skulle på en sväng till bibblan med min rosalila hoj. Återlämning blev det och lite nylåning, jag hittade ju en fantastiskhörna, KOKBOKSHÖRNAN, helt underbara hörnan, alldeles perfekta hörnan, med böcker som man inte behöver läsa igenom helt och som man vet får någonting ut ur av och som är riktigt intressanta. Varför har man inte tänkt på det tidigare? Kokböcker = bibblan? Även fast jag inte läser så mycket så ska bibblan bli ett utav mina favoritställen.

 

Jag är riktigt nöjd idag, jag sitter här, lyssnar på norah Jones har städat på snabbtid (alltså inte dragit på någonting utan gjort allt), lagat mat från frysen ( kalkonen som jag köpte för 5 månader sen) och sedan diskat efter mig. När jag stod där och lagade mat insåg jag att det var grymt längesedan jag lagade mat här, i alla fall riktig mat, det är lite skrämmande när man hela tiden säger till andra att man ska laga mat. Haha, fast i och för sig, jag har ju en mattant som varje gång han ser mig ropar över halva matsalen; ?Ta med dig en matlåda!? och sedan när jag kommer närmare säger ?mycket speciell, mycket speciell?. Så är det nog inte många som har det. Eller vad vet jag, kommunala skolor kanske också ger bort mat till fattiga studenter?

 

Nu blev detta långt ändå, även fast jag skrev igår, jaja läser man så läser man och har man orkat läsa hit så kan man få en liten hälsning från mig, Kram på di! Gå på ett studiebesök på bibblan någon dag, orkar du inte hitta böcker eller läsa, kolla på allt folk eller lek kurragömma. Lek (ett utav de bästa orden som finns).

 

Ordet avslutat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback