jaha ett till

just nu är det bara jobbigt.


det där med att börja blev jag inte så mycket bättre på, det blev massa bakslag och nu har jag ett  helt berg att gå över istället för en lång mil. mitt lov kommer nog att innehålla plugg, plugg plugg och åter plugg.

Min mor var som sagt förbi en sväng i min lägenhet, det var mysigt och när hon ändå var där så passade hon på att ge mig en massa piller så jag skulle bli frisk. Tarmrensning, jippie. eller inte.

jag är trött och jag går runt som en zombie och kan inte göra nått, kan kan jag väl men det blir inget bra för fem öre. eller tio för den delen heller.
när ska jag bli bra?

jag belv lite arg i fredags, du som är så "duktig", " du har juh mvg i allt", nej nu får det vara nog. Ja det är klart kämpar man så får man bra betyg, men det är fan ingen lätt väg. sure, de tycker säkert att jag är duktig och ser upp till mig, men det går över kanten.
Jag har bra betyg, jag är nykter och blabla, jag blir så trött.. då får man inte göra något galet alls.
Yes jag tog en snus, allt blev lite jobbigt. Komentaren jag fick: det här trodde jag inte om dig.
präktig, det är den känslan jag får utav dem. att de tror jag är präktig. det kanske är för att jag är ett år äldre än dem också jag vet inte. Men det blir som om jag och de är två olika sidor, att de sätter mig på en annan pall.  Yes de är ett år yngre och jag tycker det  är skit jobbigt att gå om. Men va fan, jag är också människa, precis som de och jag har absolut inga problem att umgås med dem.
Jag tror ändå att de förstod det, jag var ärlig när de frågade hur det hade gått med responsen på rapporten. Skit gick det och skit sa jag, såg flera stycken som belv frövånade, skönt.
Bara för att man är nykter behöver det inte betyda att man är ett underbarn.


Det där med snuset dock vill jag bara glömma. Jag har ändå varit ganska liberal när det gäller nikotin. Eftersom jag använt det innan och vet vad det handlar om. Men en kille sa till mig "du och jag är så olika, jag super, inte du, du använder nikotin, jag hatar nikotin" han frågade också hur jag som var nykterist kunde tycka att det var okej. För det är så jävla meningslöst.
Det är det, helt och hållet, jag insåg det, det finns inte en ända grej som man kan skylla det på.
Jag försökte med att det var skit mycket nu och jag behövde bara skingra tankarna, men jag insåg att det lät precis som när jag använda alkohol när det var jobbigt.
Problemen och det som är jobbigt kommer juh fortfarande att finnas eller hur?  Även fast man tar den där ciggen eller prillan, eller dricker den där ölen för den delen. 
Feströka då, blir festen mycket bättre av att du har en pinne att suga och hålla i?? inte en chans.
Tänk om alla sa, "ska vi gå ut i friska luften en stund?" istället för att säga " hänger du med på en cigg" för jag tror att några djupa andetag i friska luften är precis lika lugnande som ett bloss.
Inte mer för mig.

nu ska jag ut en sväng med mor och hundarna, andas frisk luft med min mamma.
sov så gott.

dagens tänk: kan du stå för alla dina handlingar, och kan du erkänna när du gjort fel?


                                 och.... tyckt till om ni tycker något är fel som jag skriver.

Kommentarer
Postat av: Linda

ÅH vad jag vet hur du känner kring krav från sig själv och andra och vad alla förväntar sig av en bara för att man inte dricker... :)

Postat av: LisaFisa

Alla har krav på sig. Oavsett om du är nykter, alkolist, "normal" (eh?), eller rökare. Stina gumman. Du väljer själv om du bryr dig eller inte, du väljer själv om du tänker uppfylla andras krav. Uppfyll dina egna och skit i andra. Vi är bara bipersoner, du är huvudpersonen.

2006-10-29 @ 16:19:22
Postat av: Erika

Tjennare tjejen! Stå på dig själv. Du är bäst stinalisa! Det finns bara en som dig! Tycker om dig precis som du är! Tusen kramar // Din gammla frisör polare,Erika

2006-11-01 @ 20:53:20
URL: http://irika.blogg.se
Postat av: stinalisa

nej, klart att jag inte bryr mig. Men det är påfrestande att hela tiden när man känner och hör vilka fördomar man har om mig. Man blir ganska arg.

2006-11-02 @ 17:59:58
Postat av: Neila

Jag måste få lov att hålla med de andra.
Alla tycker vi olika, alla vill olika saker. Man gör vad man själv vill, tycker känns bra för en själv. Det är bara att stå på sig, och jag tycker inte du ska bry dig så mycket om vad andra tycker.
Vill du varken dricka eller röka så är det bara en positiv sak :D Jag tycker om dig endå :D
kom och hälsa på snart

2006-11-21 @ 18:32:23
URL: http://neila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback