mamma varfrö gjorde du inte mig till pojke?


Idag har jag insett varför jag faktiskt umgås med Pöjks mest. Jag önskar jag vore en själv ganska många gånger.
Idag var det riktigt friluftsliv, klassen var och paddlade och skulle grilla. Matgruppen som bestod av tjejer hade såklart  inte tagit med någon tändsticka. Ingen eld, tur att det är någon som smygröker som kunde tända när det tillslut blev av.
Men att göra en eld med 10 tjattrande 16/17 tjejer är inte det lättaste, det skulle användas tamponger och vad vet jag. Men inget hände, jag försökte några gånger att höja rösten...si så papper, tamponger, sopor?
Jag var tyst och log mest, efter en liten stund pallade inte killarna av det heller.. "vi kan se vem som gör bäst och först av killarna och tjejerna, sa Alexander"....det blev fart på tjejerna och jag smet över till "killarnaslag". Vi fixade en riktig eldstad med gallerpå några minuter. Ingen diskussion, alla bara gjorde och sammarbetade sammtidigt. Tjejerna vann med sina tamponger med att få eld först. Men vi hade godast hamurgare.
Sådanna här tillfällen så inser man faktiskt vilken skillnad det är på pojks och flicks, diskussion till diskussionens ände, eller doers. Vid dessa tillfällen röstar jag på pöjksen, men visste är det bra atrt diskutera ibland....


don't i look like a boy?

Nu drar det iväg mot stora staden stockholm, eller utanför, Tollare. Jag börjar bli nerväs, jag är alltid så otroligt duktig på att glömma väskor så de åker över halva sverige eller hitta fel tåg/buss/tunellbana. men det ska nog gå bra, stockholmare är alltid trevliga, eller inte. Okej, lite fördommar, men låt mig vara, jag måste ju ha det om jag ska vara en riktig dalkulla, som jag aldrig kommer att bli.

jag har vart hos sjukgymnasten föresten...fick det tråkiga beskedet....DU MÅSTE TRÄNA VARJE DAG!!!
Tin tyrann som hon kallas, har aldrig träffat henne i jobbet, men jag förstod kan man säga. Mitt lilla träningprogram som jag sak göra varje dag... jag skakar, jag flämtar och kan itne gå. Nej det är inte drygt, jag är svag. sluta.

Snart är det sommar, Kongress. Betty, ahmed,nisse,soma och kanske max?:) ojoj. det kommer bli galet. i finaste staden desutom.

Ojoj, nej nu måste jag duscha av mig svett/eldröken, och bli en fräsch blondin ( det är läskigt vad som händer när man färgar håret) Natti natti då, hej hopp o lingonskogen.-



Kommentarer
Postat av: betty

är du lite homo

Postat av: stina

nej jag är gay.. om du har glömt.

2007-05-25 @ 14:38:04
URL: http://stinalisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback