Nattevaken

Jag har börjat få svårt att sova på nätterna, jätte konstigt eftersom jag är den som brukar bli trött vid tio. Så nu sitter jag här och göra allt onödigt och trevligt man kan göra. Läser tidningar, surfar och kollar på billiga resor och föröver bilder och musik till datorn.
Just nu spelas: Apple of my eye - Ed Harcourt en utav mina favorit låtar fakitskt.
Det är en sådan där låt som man blir sådär jätte glad av, kanske inte av texten men just av flowet i låten, jag ler faktiskt varje gång jag hör den=)

Men idag var jag iväg och tränade i alla fall, efter att ha setat i min lägenhet och kokat av att inte göra mycket alls.
Jag får liksom ingen fart på mina studier eller disk heller, och det beror nog mest på att jag tror att den ska röra sig själv om man tänker tillräckligt på den, som i Heros (som jag, för att inflika, börjar tycka lite om). MEN på riktigt tror jag att det har att göra med att jag inte har någon musik, ok, radio - från en loppisväckarklocka. Det är inte så hett, visst, P3 är bra vissa stunder, men att välja musiken efter humöret är det bästa, tänk vad musiken kan göra en glad!
Det måste bli mer musik i mitt liv. och det som jag skulle komma fram till egentligen, MER träning, för jag blir så glad och peppe:)

En till mycket bra låt gick på (med vilja): Concrete Schoolyard - Jurassic 5 - älska old school på riktigt vis.
ååh vad jag nästan skulle kunna lägga upp min favorit lista för att bli glad. Det blir nog en sådan nu. Man ska inte säga att man borde utan då gör man det:)

ED Harcourt - Apple of my eye
Jurassic 5 - Concrete schoolyard
Weezer - My name is Jonas
The coral - Dreaming of you
OK go - Here it goes again (videon måste ses)
Ram Jam - Black betty (riktig träningslåt)
Håkan Hellström - Kom igen lena

Riktigt bra uppmuntrande låtar, mer musik till folket!!

Vad kan man säga mer om denna fina kväll??
Jag vill åka utomlands igår, idag och imorgon så är det någon som har tid att dra med mig en vecka till typ tii-land så hör av dig! Just det, jag har inte tänkt på det men jag har ju faktiskt färgat lite hår.. jag ser inte direkt ut som det där foto där till vänster. Jag ser mer ut som en gammal tant nu (folk tar mig för 22 istället för 17).
Men jag trivs, för jag känner mig ju många gånger som en gammal tant, speciellt med mitt hemköpskort och min feta börs där allting får plats och där man kan hålla reda på saker.


såhär ser jag väl ungefär ut nu, är kanske lite för brun på kortet men annars så stämmer det helt.
hej och hå nu tvingar stina sömnen att komma. nattio.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback