beslut och roa sig på toa

Ja, det var ju bestämt allt, med Cuba. Det trodde jag verkligen, men nu kommer nerverna in och tankarna. Ska jag åka? Vågar jag åka? Det kommer nog tyvärr bli så att jag måste tvinga mig iväg, för annars, känner jag Stina Lisa rätt så hoppar hon av lätt, för att hon hittar fler problem än vad som finns i hela världen, typ.
Jag vill ju åka, och Cuba är det stället som jag verkligen vill besöka. Jag ska nu boka alla grejer så att det inte finns någon återvändo.  Och jag är ta mig fan alltid i sista minuten för att jag vill alltid kunna ha alla dörrar öppna. Nu går inte det tyvärr eftersom jag måste ansöka om Visum och boka blijetter. NU.
Men nu kommer frågan, ska jag plugga på universitetet? eller ska jag plugga med en språkresearrangör?
Det finns både pluss och minus:
PLUS för Arrangeradresa:
+ Det finns fler kontaktpersoner
+ Man kan välja privatlektioner eller små klasser
+ Boende i värdfamilj fixas

PLUS för Universitet:
+Visum fixas
+ Jag får göra min grej och en riktig utmaning
+ Jag blir mer fri
+Billigt
+ Kan stanna i två månader

MINUS För arrangeradresa:
- Det blir ingen "göra det helt själv "grej.
- man blir mer bunden (får jag för mig)
- Det blir dyrare
- Kan inte stanna lika länge

 MINUS för universitet:
- Inte mycket säkerhet.
- Kanske är det jätte stora klasser på universitetet (svårt att lära sig)

Det är säkert mer minus på universitetet, men eftersom jag inte tänkt på det andra alternativet så naiv som jag är så ser jag inget negativt, eller försöker inte i alla fall.
NU är då frågan, vad ska jag göra?
Jag vill ju att allt ska bli så bra som möjligt, och det viktigaste är att jag lär mig spanska och får mig en upplevelse.
Vad säger ni?

Har precis kommit hem från Vemdalen, så jävla fint väder. Men, såklart så ville varken min mage eller mina biningar vara med. Så det blev inte mycket åk för mig heller, mycket ledsen är jag över detta. Det är nästan lite synd om mig.
Funderar nu på att söka för en ayurvedusk konsultation, och se om det funkar. Och där kommer det igen.. jag avslutar aldrig någonting riktigt.
HMM. Lite bitter ja.

Men måste säga att jag är mycket glad över alla människor som finns runt om kring mig. Fan vad tacksam och glad att jag har sån tur att jag får träffa och umgås med så grymt folk.

sheers.

Kommentarer
Postat av: Linda

jag fattade att du ville åka till cuba, men inte so badly! när blir det här av i sånna fall?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback