godisblåbärspajkokostopparglasspizzaPÅSK

ja, jag vet jag är sämst på att uppdatera den här bloggen. Nu har jag varit i utan min käraste käraste i en vecka och nej det är inte pojken min, utan såklart min underbara vackra Britta, datorn min som jag precis döpte efter mig själv eftersom min mamma ville att jag skulle heta och för att jag känner mig som en sån.

Problemet som kommer bli nu för att jag inte skrivit något på år och dagar är att det blir ett låångbentinlägg så om man inte orkar läsa mer om alla roliga grejer som hänt och mina klagomål så kan man lika gärna sluta nu.

Jo det är sant ;
utan Britta har jag varit och internet, i söderhamn, såklart, där finns ju ingenting. Det skulle ju nästan kunna vara så att det skulle bli Söderhamns räddning, om de skaffade gratis trådlöstbredband i hela stan, för så rolig är den stan. Det jag alltså har gjort utan internet och i ett söderhamn är det ända man kan göra, ÄTA, ÄTA och ÄTA, vääänta lite jag gjorde något annat också, joo äta var det.
Påsken är vidirg precis som alla andra svenska högtider (förknippa inte detta med den religiösapåsken) när man ska äta äta och helst massa fett och massa socker på samma gång och så ska man dricka något som heter must hm.
Jag ska vara helt ärlig denna gång, många tror att jag är världens duktigaste människa på det här med mat men den här veckan har jag helt helt ärlig ätit Godis varje dag i 7 dagar sträck. Man skulle ju kunna tro att det negativa ut denna diet för mig var att gå upp några kilon, men nej istället får fialotta en ordentligförkylning, det märks verkligen att min kropp inte klarar av vanlig mat. Stackars kroppen som har stinalisahuvudet som är beroende av socker och äter när hon har tråkigt, ingen direkt bra kombination.

Efter den här erfarenheten har jag också börjat tänka på en sak, man borde ha en sån där varningstext på godis som det finns på alkohol och tobak "VARNING SOCKER ÄR BEROENDEFRAMKALLANDE OCH SKADAR HÄLSAN". varför inte? det är ju sant.

Nog pratat om Socker med stort S (blir för sugen, även fast jag vräkt i mig en påse alldeles nyss). Det har ju hänt en del sen jag skrev nästa sist, tråkigt nog kommer jag inte ihåg allt. Jag är dock här med nyutbildad telefonförsäljare tråkigt nog så är det inget jag kan skryta med, slit jobb är vad det är, nästa gång ska jag ta med mig ett block som jag kan rita på.
Navelpiercingen som egentligen aldrig har varit min stil någon gång har åkt ut och jag saknar den konstigt nog, men skönt att jag slipper fastna i byxorna med den.

Vet inte om jag hunnit skriva ner det här men jag har ju funderat en tid på att göra hårborttagning med laser och visst fan har jag nu gjort det och ja, det gjorde jävligt ont. Ska snart in på min nästa omgång. Det tråkiga med detta är att det kostar och att det händer så mycket att man vill göra på fler ställen!

Som ni märker har det inte hänt nått roligt på senaste tiden eftersom jag ligger i min säng och är sjuk, det roligaste idag var när jag fick se reprisen på "du är vad du äter".

Kanske dags att sluta då. Vad ska man skriva här egentligen, vad vill man veta? Något tips?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback